2012/10/16

Astarda İngiliz Dikişi

Merhaba Arkadaşlar

Bu hafta etek dikiyoruz. Astarda öğrendiğim bir tekniği paylaşmak istedim. İçi dışı tertemiz bir dikiş.

Öncelikle astarın "yüzünden" (hocamızın tabiri) normal dikiş çizgimizin yarım cm dışından dikiş geçiyoruz. Sonra kalan payı yarım cmden kesiyoruz. (Ben biraz fazla kestim sanırım)


Sonra bu kesilen pay içeride kalacak şekilde kumaşı katlayıp oradan dikiş geçiyoruz. Alttaki fotoğrafta bunu göstermeye çalıştım ama ne derece başarılı oldu bilemiyorum. (görünen yeşil ip teğel ipim)


Diktiğimiz yerin kenar görüntüsü aşağıdaki şekilde oluyor.


Dikiş bittiğinde içi-dışı tertemiz hiçbir iplik vs olmayan bir görüntüye ulaşıyoruz (aşağıda). Astar bu şekilde dikildiğinde kenarlarında atma vb sorun olmuyor-muş, hocamız öyle söyledi :)


Kumaşın cinsi astar olduğundan çok parladı, flashı kapattım bu kez karanlık oldu, velhasıl görüntü tam istediğim gibi olmadı. Umarım anlatabilmişimdir. 

Başka tekniklerde buluşmak ümidiyle :)

3 Yorum:

sedaSRC(biçerdiker) dedi ki...

bende bu dikişi bazen şifon bazen ince saten kumaşlarda gecelik dikiminde kullanırım çok temiz olur ;)
sevgiler

MariaM dedi ki...

evet çok temiz bir dikiş gerçekten, yorumun için teşekkürler sevgili seda :)

Adsız dedi ki...

Ben anlamadım :(

Yorum Gönder

Siz ne düşünüyorsunuz?