2012/05/26

Ta'lim'ül Müteallim'den...





Burhaneddin Zernuci'nin güzide eseri Ta'lim'ul Müteallim'i fırsat buldukça okumaya devam ediyorum. Orada Ebu Hanife Hz.lerinin talebesi Yusuf bin Halit'e yaptığı nasihatı çok faydalı buldum. O sözlerden bazılarını paylaşmak istedim:



  • İnsanlarla iyi geçinemediğin takdirde, anan-baban dahi olsa, onları kendine düşman etmiş olursun. Fakat yakının olmayan insanlarla bile iyi geçinebilirsen, onları kendine bir anne ve bir baba gibi yakınlaştırabilirsin.
  • İnsanları bizzat kendin terbiye etmeye kalkışma ki onlar nezdindeki saygınlığına zarar gelmesin.
  • İdare etmek zorunda olduğu insanları, Allah bir kapı açıncaya kadar idare etmeyen kimse akıllı olamaz.
Nasihatlerin tamamını okumanızı tavsiye ederim cidden. Sanki kendime söyleniyor gibi algılayıp dikkate alıyorum. Böyle kıymetli öğütleri önce söyletene hamd edip, sonra söyleyene, söylenmesine vesile olana, ve bize kadar ulaştırmada emeği olan herkese Rabbimin merhamet ve rızasını diliyorum...

0 Yorum:

Yorum Gönder

Siz ne düşünüyorsunuz?